Handelsvillkor
ALLMÄN INFORMATION
LITTLE CALM
E-post: info@littlecalm.se
PRISER
Vid eventuella förseningar, restorder eller om en vara är slut i lager strävar vi efter att informera dig så snart som möjligt och föreslå en lösning – till exempel återbetalning, eller att hjälpa dig att hitta en likvärdig produkt någon annanstans.
BETALNING
LITTLE CALM accepterar betalning med VISA, VISA Electron, MasterCard och Swish. Beloppet dras först från ditt konto när varan skickas. Alla priser anges i SEK (svenska kronor) inklusive moms.
LEVERANS
LITTLE CALM strävar efter att skicka alla beställningar inom 24 timmar från att beställningen slutförts. Vi levererar till hela Sverige.
- Fri frakt vid leverans till ombud.
- Hemleverans kostar 69 SEK.
OBS: Om det inte finns plats hos valt utlämningsställe kan ditt paket komma att flyttas till närmaste ombud. Du informeras då om detta. Vid problem, kontakta vår kundtjänst.
Varor levereras på vardagar. Leveranstiden är normalt 1–3 arbetsdagar efter lagd beställning, men kan ibland bli längre vid hög belastning (till exempel under kampanjer och högtider).
REKLAMATIONSRÄTT
Enligt svensk konsumentköplag har du som konsument 3 års reklamationsrätt. Vår reklamationsrätt avser material- och/eller tillverkningsfel. Beroende på situationen kan du få varan reparerad, ersatt, pengarna tillbaka eller priset nedsatt.
Reklamationsrätten gäller inte fel eller skador som uppstått på grund av felaktig hantering eller olyckshändelse. Du ska reklamera inom ”skälig tid” efter att felet upptäckts. Reklamation som görs inom två månader från att felet upptäckts anses alltid ha lämnats i rätt tid.
Om reklamationen är giltig står vi för dina skäliga fraktkostnader vid retur. Varan ska alltid skickas tillbaka väl emballerad. Kom ihåg att be om ett kvitto för frakten så att vi kan ersätta dig. Kontakta oss alltid innan du returnerar en produkt för att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt.
Returnera varan till (märk gärna försändelsen ”LITTLE CALM”):
(Ange korrekt returadress här)
Paket som skickas mot postförskott löses ej ut.
ÅTERBETALNING
Om vi kommit överens om en återbetalning, vänligen kontakta oss så att det avtalade beloppet kan överföras till dig på bästa sätt.
ÅTERBETALNING/RETUR/BYTE VID REA
Produkter och beställningar kan inte återbetalas, returneras eller bytas under reaperioder, specialerbjudanden eller vid utnyttjande av särskilda rabatter.
ÅNGERRÄTT
Som konsument har du 30 dagars ångerrätt när du handlar hos oss. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot varan.
Inom dessa 30 dagar behöver du meddela oss att du vill ångra ditt köp. Du kan även använda ett standardformulär för ångerrätt (finns längst ned i våra köpvillkor).
Du kan inte enbart vägra att ta emot varan utan att också tydligt meddela oss om att du vill utnyttja ångerrätten.
Om du har fått en kostnadsfri gåva i samband med köpet ska hela beställningen, inklusive gåvan, returneras om du ångrar ditt köp.
RETUR
När du har meddelat oss att du vill ångra köpet har du ytterligare 30 dagar på dig att returnera varan till oss. Du står själv för returfrakten och ansvarar för att varan kommer fram i samma skick som du fick den.
Packa varan väl, och bifoga gärna en kopia av orderbekräftelsen för snabbare hantering. Kontakta oss om du vill att vi hjälper dig med en returfraktsedel – i så fall kan vi dra av returfraktkostnaden på återbetalningen.
Returnera varan till:
(Ange korrekt returadress här)
Du kan inte ångra köpet enbart genom att låta bli att hämta ut paketet hos ombud utan att samtidigt informera oss.
VARANS SKICK VID RETUR
Du har rätt att undersöka varan på samma sätt som i en fysisk butik. Om varan används eller hanteras på ett sätt som går utöver vad som behövs för att fastställa dess egenskaper och funktion, kan du bli skyldig att ersätta en eventuell värdeminskning.
För att få tillbaka hela köpesumman måste varan vara i väsentligen oförändrat skick.
ÅTERBETALNING VID ÅNGERRÄTT
Om du utnyttjar din ångerrätt återbetalar vi hela det belopp du betalat till oss, inklusive eventuella leveranskostnader (dock inte extra kostnader för val av annan leveransmetod än vår standard). Återbetalning sker snarast, dock senast 30 dagar från den dag vi mottagit ditt meddelande om att du vill ångra köpet.
Vi använder samma betalningsmedel för återbetalning som du använde för den ursprungliga transaktionen, såvida du inte uttryckligen kommer överens om något annat. Vi kan avvakta med återbetalningen tills vi mottagit varan eller tills du skickat in bevis på att varan återsänts.
ALTERNATIV TVISTLÖSNING
Om du vill lämna in ett klagomål gällande en vara eller tjänst köpt hos oss kan du vända dig till:
Allmänna reklamationsnämnden (ARN)
Box 174
101 23 Stockholm
Webb: http://www.arn.se/
ARN är en opartisk myndighet som prövar konsumenttvister. Vi följer ARN:s rekommendationer.
Om du är bosatt i ett annat EU-land kan du lämna ditt klagomål i EU-kommissionens webbaserade tvistlösningsportal:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Där behöver du ange vår e-postadress: info@littlecalm.se
POLICY FÖR PERSONUPPGIFTER
När du handlar hos oss behöver vi följande information: namn, adress, telefonnummer och e-postadress.
Vi registrerar och vidarebefordrar endast de personuppgifter som är nödvändiga för att kunna leverera varorna till dig eller för att hantera supportärenden.
Uppgifterna lagras hos LITTLE CALM i fem år, därefter raderas de.
Vi samarbetar även med ett antal externa leverantörer (personuppgiftsbiträden) som hjälper oss att lagra och behandla data. Dessa parter behandlar endast information för vår räkning och får inte använda den för egna syften.
Vi samarbetar enbart med aktörer inom EU/EES eller med länder som kan garantera att din information ges ett tillräckligt skydd enligt gällande lagstiftning.
Personuppgiftsansvarig: LITTLE CALM
Du har rätt att få information om vilka personuppgifter vi behandlar om dig och begära rättelse eller radering. Om du vill utöva dessa rättigheter eller anser att vi behandlar dina personuppgifter i strid med lagstiftning är du välkommen att kontakta oss på: info@littlecalm.se